Výsledky mapování klima MŠ v roce 2024

Vážení rodiče,

dovolte mi poděkovat za Vaši účast a vyplnění dotazníku, který je pro nás velmi cenný. Celkem jsme obdrželi zpětnou vazbu od 87 zákonných zástupců, což je skoro 60% zákonných zástupců našich dětí.

Jednotlivé výsledky si můžete prohlédnou níže.

  1. Kdo nám poskytl zpětnou vazbu?

2. V této části jsme mapovali Vaši spokojenost s Mateřskou školou jako celkem.

3. Na konci této části jste měli prostor nám sdělit cokoliv dalšího, nebo se blíže vyjádřit k výše uvedeným tvrzením.

Vzhledem k počtu odpovědí jsem tuto část umístila do závěru tohoto příspěvku. Děkujeme všem, kteří nám zanechali i slovní komentář k předcházejícím bodů.

4. Další otázka se mapovala Vaši spokojenost se školní kuchyní.

5. Komunikuje se Vám dobře se zaměstnanci školní kuchyně?

6. Komunikuje se Vám dobře s provozními zaměstnanci (zaměstnanci úklidu a paní účetní) ?

7. Který informační kanál k získávání informací o dění v MŠ využíváte?

8. Je dle Vás tok informací směrem k rodičům dostačující?

9. Navrhněte, co by Vám pomohlo ve větší informovanosti?

V této otázce se často zmiňovalo, že byste rádi více informací ke vzdělávání Vašich dětí, například individuální schůzky. Paní učitelky jsou zde pro Vás a pokud za nimi přijdete/napíšete, rády si s Vámi osobní schůzku domluví. Ze strany paní učitelky je schůzka iniciována zpravidla v době, kdy je nezbytné řešit konkrétní situace. K získání informací můžete využít i odpolední akce, které jsou pro rodiče pořádané a paní učitelky jsou Vám taktéž k dispozici.

Zmínili jste i možnost využití WA skupin či FB pro komunikaci. Tímto směrem se příliš ubírat nechceme, protože je spousta rodičů, kteří tyto platformy nevyužívají a pro učitelky by to znamenalo komunikovat s rodiči na několika různých platformách.

Další problém, který jste zmínili, že někdy někomu emaily přijdou, jindy ne. Emailové adresy jsou již v tomto školní roce vedeny v distribučních seznamech tříd a nemělo by se stávat, že někdy někomu něco dojde a někdy ne. Výjimečně se může stát, že pošta skončí ve spamu. Pokud ani tam poštu nenaleznete a tento problém přetrvává, prosím obraťte se na mě.

Objevily se i další podněty, které s kolegyněmi probereme a budeme se Vám snažit vyjít vstříc.

10. Vítám pořádání těchto celoškolních akcí a účastním se jich.

11. Dříve se konaly některé akce s rodiči, ale od doby „Covidové“ jsou bez účasti rodičů. Měli byste zájem opět o jejich konání za Vaší účasti?

Ve školním roce 2023/2024 již pasování budoucích školáků v odpoledních hodinách bohužel nezvládneme domluvit. V následujícím školním roce 2024/2025 se ale pokusíme změnit termín a čas konání akce na odpolední hodiny, stejně tak i Karneval.

12. Přivítala bych více celoškolních akcí

13. O jaké typy celoškolních akcí byste měli zájem?

Většina z Vás uvedla, že program je dostatečně pestrý a o více akcí zájem nemáte. Někteří z Vás navrhovali přidat ještě například výlety o víkendu pro děti i rodiče, školky v přírodě, drakiády, prospěšné akce pro komunitu – Porubu. Objevovaly se i aktivity, které v MŠ probíhají (besídky, karnevaly, lyžařské kurzy, návštěvy hradů/zámků, zoo, záchranných stanic…)

14. Oblíbenost a úspěšnost třídních akcí pro děti a rodiče

15. Přivítala bych více třídních akcí

16. Mateřská škola a třídy jsou dobře vybaveny

17. Zahrada mateřské školy je dobře vybavena

Návrhy, které jste zmínili se týkaly doplnění houpaček, klouzaček, trampolíny, kolotoče, prolézacího domečku, domečků z vrby, kuličkodráha. Navržena byla i brigáda pro rodiče s cílem obnovit u stávajících prvků nátěr a celkově je revitalizovat. Zmíněn byl i nový prvek a jeho podklad. Momentálně je tam vysazena tráva, která by tam postupně měla vyrůst.

Do budoucna se plánuje další obohacení zahrady, ale vše bude záviset na finančních prostředcích, které se nám podaří získat.

V následující části se budeme více věnovat bodu 3 z úvodu dotazníku a závěrečnému bodu, kde jste nám mohli sdělit více k Vašemu náhledu na fungování Mateřské školy.

Mnoho z Vás nám již více k bodu č.3 sdělit nechtěla. Zveřejňujeme tak pouze ty, kteří ještě výše uvedené doplnit chtěli.

Se školou jsme velmi spokojeni ve všech směrech. Jediné, co mi přijde opravdu divné, i když z logického hlediska to chápu, je říkat paní Lence „paní asistentko“. Za mě osobně bych tedy říkala také paní učitelko. A ještě jsem chtěla napsat, že vítám omezení počtu tvoření s rodiči. Jednou měsíčně bylo za mě opravdu zbytečně hodně.

Mám zkušenost pouze s touto MŠ, ale dle mého názoru je pro syna inspirující, vzdělávací, rozvíjející a kreativní. Paní učitelky ze skupiny Brouček jsou pozitivní, akční a vstřícné. Oceňuji spoustu aktivit i mimo prostory školky. Syn chodí do školky po celou dobu tří let rád a vždy se těší, což je pro mě důkazem jeho spokojenosti a radosti učit se novým věcem. Celý team hodnotím velice pozitivně a přeji vám další spousty takto spokojených děti.

Na roky strávené s dětmi při docházce do MŠ Ukrajinská budeme moc rádi a dlouho vzpomínat, děti i my jsme spolu s personálem MŠ a ostatními dětmi a jejich rodiči prožili moc krásné chvíle.

Komunikace, zpětná vazba výborná, rychlá reakce, výlety, akce školky hodnotím kladně. Paní učitelky z Ježečka hodné, věnují se dětem✔✴

Velká pochvala za výtvarné činnosti

Děkuji všem zaměstnancům, kteří se podílejí na péči o naše děti. Děkuji učitelům za vždy milé přivítání s úsměvem, za ochotu vyslechnout, poradit.

Naprostá spokojenost.

Velmi pozitivně hodnotíme práci paní uč. LUCIE Sýkorové. Naše dítě se do školky těší.

Malá je v školce moc spokojená a má to tam moc ráda. Spokojené dítě = spokojený rodič 😊

Mateřská školka je super

Se školkou jsme spokojeni, líbí se mi nabídka kroužků a aktivit.

Školka je úžasná!

Buďte dále super kolektiv jako jste do teď, a připravte další děti stejně skvělé jako teď k nástupu do první třídy. Vaši práce jako kolektivu si nesmírně vážím.

Se vším jsem spokojen.

školka super, hodně aktivit, Anička je spokojená chodí tam ráda. Jsme rádi, že se dostala do třídy s Montessori prvky

Jsem spokojená

Velmi milé a laskavé prostředí

Nemám, jsem spokojená

Jsem moc ráda, že moje dcera studuje na této škole. Učitelé jsou přátelští, učí velmi dobře, škola je krásná, plně vybavená.

Oceňujeme, že mají děti opravdu hodně mimoškolkových aktivit (bruslení, výlety, basket, keramika atd…)

Pochválit paní učitelku Lucii Sýkorovou.

Děkujeme moc za to, co pro školku společně děláte.

Se školkou jsme velice spokojení a spokojené jsou i naše děti. Rády zde chodí a to je nejdůležitější.

Naprostá spokojenost

Já osobně jsem moc ráda, že má dcera do Vaší školky chodí, velmi oceňuji počet akci pro děti i ochotu paní učitelek řešit náměty ze stran rodičů

Rád bych pouze poděkoval za úsilí a snahu, kterou paní vychovatelky do dětí vkládají a popřál mnoho zdaru.

Manžel se vyjádřil, že je nadšený proaktivní přístupem a oceňuje množství výletu a akcí pro děti a jejich různorodost.

Jsme spokojení

Jsme se školkou moc spokojeni, dítě k vám chodí rádo. Paní učitelky jsou profesionálky. Rádi bychom však byli informováni o nových plánech například na třídní WhatsApp skupině, aniž bychom museli každé ráno kontrolovat změnu a po nemoci se doptávat (a nebo zapomenout se podívat a ráno zjistit, že na výlet/cvičení/akci nejsme připravení). Stačí krátká zpráva ve smyslu „Naplánovali jsme cvičení na 12.5.“ a za pár dnů třeba „20.5. půjdeme na výlet“ s fotkou papíru ze dveří. Chápu, že je to další práce pro paní učitelky a obejdeme se bez toho, pomohlo by to však. Akce jsou i na webu, ale zatím jsme nepřišli na to, jak být o událostech notifikován třeba na email.

ODPOVĚĎ: Děkujeme za podnět. Snažíme se postupně komunikační kanály zefektivňovat, ale na druhou stranu je nechceme dále rozmělňovat, spíše postupně soustředit na menší počet, ale za to efektivnější.

Emailová komunikace bývá nepřehledná z důvodu různých jmen a názvů emailů. kupř. email reditelka@msukrajinska.cz má název jméno, což může mást a ztratit se v mnoha e-mailech s jinými jmény odesilatelů, nebo přijde e-mail z třídy a někdy přímo od učitelky třídy…

ODPOVĚĎ: Děkuji za podnět. S přechodem na MS Office bylo i upraveno fungování emailové komunikace. V první řadě byste měli dostávat emaily z třídní emailové adresy. Zpravidla se jedná o informace týkající se pouze Vaší třídy. Z adres konkrétních paní učitelek by se již korespondence neměla objevovat vůbec. Z adres reditelka@, zastupce@, jídelna@msukrajinska.cz chodí obvykle korespondence, která je určena pro všechny zákonné zástupce či se řeší záležitosti naopak individuálního charakteru.

Mé dítě se cítí bezpečně ve školce, ale nechodí tam rádo. V předchozí školce tento problém nebyl a po mnoha promluvách a hledání problému jsme doposud na nic nepřišli.

ODPOVĚĎ: Moc nás mrzí, že se nám zatím nedaří zjistit, kde je příčina nespokojenosti, ale věřím, že se nám to ještě podaří odhalit

Stránky školky jsou občas nepřehledné. Webové stránky nepřehledné. (Dvě samostatné odpovědi)

ODPOVĚĎ: Děkuji za vyjádření, budu ráda, pokud mi sepíšete trochu podrobněji, co je pro Vás nepřehledné, jaké by podle Vás bylo lepší řešení. Některé podněty jsme se již snažili řešit s pánem, který nám stránky stavěl a bohužel některé věci, které nám přišly jako přínosný nápad, ve finále v našem prostředí realizovatelné nebyly.

1)Chápu, že je ve třídě hodně dětí, ale bylo by fajn, aby paní učitelky více dohlížely na to, že se děti dobře oblečou ven v zimním/chladnějším období, protože nechat dítě jít ven v teplácích a gumácích není úplně fajn. 2) Více komunikovat s rodiči, jak se dítěti vede, zda by mělo něco zlepšit atp.

ODPOVĚĎ: Děkuji za informaci. Ad. 1) Mrzí mě, pokud k nějaké takové situaci došlo, zpravidla se paní učitelky pídí po tom, zda dítě nemá adekvátní oblečení. 2) Všem rodičům na začátku roku nabízíme, že pokud mají zájem o podrobnější informace, je možnost domluvit si schůzku se svými paními učitelkami v době, kdy se nevěnují ostatním dětem a budou mít prostor věnovat se jen Vám. „Mezi dveřmi“ máte pravdu, že předávají informace hodně strohé, ale je to z důvodu toho, že v tu dobu se věnují především dětem a jejich rozvoji.

Z mě strany je vše v pořádku. Jediné, co bych změnila je to, že když po novém roce zřejmě onemocněla paní učitelka Jana a paní učitelka Lucka byla zřejmě u doktora, děti ve školce čekala zcela nová paní učitelka. Tuto informaci jsme dopředu nevěděli, a proto jsme děti nemohli na tuto situaci připravit. Dcerka se neznáme paní učitelky bála. Zřejmě to byl problém jen mé dcery, protože u ostatních děti jsem nic takového nezaznamenala, ale do budoucna ji to trosku znepříjemnilo chození do školky, jelikož se bála, ze tam opět bude cizí paní učitelka. Neberte to jako výtku, jen jako poznatek, ze některé děti, mohou byt citlivější na změny a kdyby to bylo možné dat rodičům vědět dopředu, můžeme je na tuto situaci připravit. Jinak jsem se školkou moc spokojena.

ODPOVĚĎ: Děkuji za zpětnou vazbu. Je pravdou, že dlouhodobou nepřítomnost třídní učitelky se nám v tomto případě příliš nepovedlo vykomunikovat. Informativní email rodičům šel až po 14 dnech, kdy se ukázalo, že nepřítomnost bude mít delší charakter. Bohužel nepřítomnost druhé paní učitelky Lucky byla náhlá a zástup na třídě se řešil operativně. Vím, že takovéto změny jsou pro některé děti nekomfortní, ale bohužel o nich dopředu informovat zpravidla nestíháme.

Pro rodiče budoucích předškoláčků by bylo určitě přínosné, pokud by byla možnost strávit např. dvě dopoledne s dětmi ve třídě, blíže se seznámit s paními učitelkami, pro samotné děti by pak prostředí v první školní den bylo možná příjemnější, s lepší adaptací. Základní školy mají například akce Školákem na zkoušku, klidně by mohlo být nastaveno i pro MŠ.

ODPOVĚĎ: Děkujeme za podnět. V tomto školním roce máme odpoledne pro nově přijaté děti naplánováno. Proběhnou celkem dvě odpoledne na malé budově ve třídě Sluníčko a Motýlek, kde si děti společně se svými rodiči budou moci třídu prozkoumat a pobavit se s jednotlivými učitelkami, jak to na třídě chodí.

Dobrý den, velice bychom přivítali posunutí času příchodu dětí do školky do 8:30. Když jsme se informovali, většina školek má již posunut příchod právě do této hodiny, což je z našeho pohledu pro fungování rodiny s dvěma dětmi přívětivější více než příchod do 8:00.

ODPOVĚĎ: Děkuji za Vaši zpětnou vazbu. V minulých letech jsme příchod do MŠ měli posunut taktéž na 8:30. S nástupem povinného předškolního vzdělávání jsme nejprve upravili režim na hlavní budově tak, aby vyhovoval legislativě a to nezbytnosti zajistit předškolní vzdělávání v rozsahu 4 hodin denně, v našem případě od 8 do 12 hodin. Až následně se na stejnou dobu upravila docházka i na malé budově a bylo to z toho důvodu, aby děti měly dostatek času po příchodu do MŠ se aklimatizovat a pohrát si, než se začne cvičit, svačit a „učit se“.

Při omlouvání dítěte e-mailem by bylo dobré, kdyby paní učitelky odpovídaly, aby bylo jasné, že e-mail dorazil a neztratil se někde cestou.

ODPOVĚĎ: Děkuji za podnět, bereme se k srdci a napravíme.

18. V posledním bodě jste měli možnost nám sdělit cokoliv dalšího, co ještě máte na srdci.

S dovolením vyberu pár, které Vám zde nasdílím a pokusím se osvětlit věci, které Vás tíží. Zároveň si velmi vážíme všech pozitivních ocenění a zpráv, které jste nám v dotaznících zanechali. Velmi nás potěšili.

Odhlašování stravy den předem… Potraviny se objednávají den předem, stejně tak se již některé potraviny předchystávají. Proto je pro nás důležité vědět, s kolika porcemi máme počítat. První den, co Vám děťátko onemocní, máte stravu za běžnou cenu, teprve až od druhého dne nemoci se při neodhlášení stravy cena za stravu zvyšuje. Oběd si samozřejmě můžete přijít s jídlonosičem vyzvednout.

Možná by bylo fajn pomoc školce třeba s něčím, co by bylo potřeba dle možnosti rodičů ať už opravy, tvorba, apod.

ODPOVĚĎ: Pokud se někteří z Vás budou chtít více zapojit do chodu MŠ a školce s něčím vypomoci, budeme moc rády.

Vstup do školky, bohužel ve vyzvedavací „špičku“ nelze zajistit aby do budovy nevstoupil cizí člověk. V tu dobu si opravdu „podáváme“ dveře.

ODPOVĚĎ: Chápu, že ve špičku je velká fluktuace, ale i v tuto dobu je dobré sledovat, jestli rodiče, kteří jsou s Vámi v MŠ „k nám“ patří.

Bezbariérový přístup do budovy chybí

ODPOVĚĎ: Bohužel v tomto máte pravdu. Snahy o změnu byly, ale bohužel jsou finančně a stavebně velmi náročné.

Nelíbí se nám, že se děti často přesouvají ze své třídy do jiných a to na spaní. Dítě je pak zmatené, když každý den usíná v jiné třídě.

ODPOVĚĎ: Víme, že spojování tříd není ideální stav. Bohužel provozní podmínky nám někdy neumožňují jiné řešení. Pokud už děti dělit musíme, snažíme se, aby pokud možno šlo do třídy se svými kamarády, aby v rámci po sobě jdoucích dní nestřídalo třídy apod. Ale zejména poslední bod naráží na měnící se kapacitu a naplněnost jednotlivých tříd, kdy i ke změně třídy v průběhu po sobě jdoucích dní musíme přistoupit. Není to příjemné ani pro děti, ale ani pro zaměstnance, kteří stěhují postýlky mezi jednotlivými třídami. Zejména se jedná o situaci, kdy některá paní učitelka na třídě onemocní, čerpá OČR apod.

Ocenili bychom úschovnu na koloběžky nebo boby, některá SRPŠ žádají o dotace také své městské obvody, jak by se k tomuto stavěla radnice, jak jsou nastavené podmínky? Poslední prosba se týká toho, že bychom ocenili, informace o personální změnách, pokud má třída novou paní učitelku.

ODPOVĚĎ: Koloběžky a další „vozidla“ je možno uzamknout ke stojanu u hlavní budovy. Máte pravdu, že uschovat boby a další věci, momentálně není kde. Radnice je přístupná a otevřená, otázkou by ale bylo, kde nějaký takový „box/úložní místo“ vybudovat. Co se týče druhého bodu, máte pravdu, že informace při jednotlivých personálních změnách se ne vždy dostaly k rodičům včas. Na zlepšení v tomto směru stále pracujeme.

Ještě jednou děkuji všem, kteří dotazník vyplnili, poskytli nám tak velmi cennou zpětnou vazbu, kterou využijeme v dalším našem rozvoji a navíc se dočetli až do samotného závěru tohoto shrnutí. Přeji všem pěkný den.